19/10/2016

Presentacion maraton 19-10-2016 1.jpg

A falta de quatre mesos, comença el compte enrere per a la setena edició, que se celebrarà el proper 19 de febrer de 2017.

L'Ajuntament de Castelló ha iniciat el compte enrere per a la celebració de la Marató, que aquest any renova el patrocini de BP Oil Espanya. Així ho han anunciat el regidor d"Esports, Enric Porcar, en representació del Patronat Municipal d'Esports; Juan Carlos Navarro, responsable de comunicació i relacions externes de BP a Castelló, i Paqui Gil i Juanma Medina, del Club d'Atletisme Running Castelló. La prova celebrarà la setena edició el proper 19 de febrer.

A falta de quatre mesos exactes per al tret de sortida, l"organització, integrada pel Club d'Atletisme Running Castelló i el Patronat d'Esports de Castelló, espera superar la xifra de 3.600 inscrits de 2015, entre la carrera de 42 quilòmetres i la paral·lela de 10 quilòmetres. Una xifra que ha contribuït a que la Marató BP Castelló no solament siga la "festa de l"esport a la ciutat" sinó que a més supose un fort impacte econòmic i turístic.

El regidor d"Esports, Enric Porcar, ha volgut destacar la rellevància de la prova, "que atreu a milers d"esportistes i s"acaba traduint en un impacte turístic i econòmic molt beneficiós per a la ciutat". "Estem parlant de l"esdeveniment esportiu per excel·lència de Castelló, una cita en la qual s"implica molta gent i que reuneix esport i activitats paral·leles", ha afegit l"edil. Porcar ha recordat que la Marató va acompanyada de la carrera per a nens i la fira de l"esportista, entre altres.

L"empresa BP ha donat suport a la iniciativa des del primer any, com també fa amb nombrosos esdeveniments esportius locals. Des de la passada edició, s"ha convertit en el patrocinador principal, donant a la prova el nom de "Marató BP Castelló". Amb aquest patrocino, BP manté l"impuls decidit pel creixement de la marató i, al mateix temps, manifesta el compromís amb la ciutat i província de Castelló. En paraules del responsable de comunicació i relacions externes de l"empresa, Juan Carlos Navarro, "el patrocini de la marató de Castelló és una prova més de l"aposta decidida de l"empresa por donar suport a les activitats esportives i de caràcter social que es desenvolupen. En 2017 es compleix el 50 aniversari de l"inici de l"activitat de la refineria i la millor manera de començar a celebrar-ho és donant suport a una de les majors manifestacions esportives de la ciutat".

Per la seva part, Juanma Medina, del Club d'Atletisme Running Castelló, ha agraït "enormement el suport de BP com a patrocinador principal i la confiança en el projecte. Amb seva contribució podrem seguir amb aquest projecte i convertir la marató en una referència en el panorama del running espanyol que atreu a corredors de tota Europa i que suposa la festa de l"esport a Castelló". En properes dates, es presentarà oficialment la VII Edició de la Marató BP Castelló on es coneixeran totes les novetats que l"organització ha preparat per al proper 17 de febrer.