02/02/2017

170202 rp ordenanza patrocinios (2).jpg

La vicealcaldesa, Ali Brancal, i la regidora de Festes, Sara Usó, expliquen que els patrocinis es publicaran en la web i destaquen la "seguretat jurídica" que aporta la nova ordenança.

La vicealcaldessa de Castelló, Ali Brancal, i la regidora i presidenta del Patronat Municipal de Festes, Sara Usó, han presentat avui el programa anual d'activitats susceptibles de patrocinis privats. Brancal i Usó han explicat que aquest programa està arreplegat en l'ordenança reguladora dels patrocinis, aprovada en 2016, i que supleix "el buit legal que existia en la regulació dels patrocinis".

Brancal ha subratllat que l'ordenança de patrocinis i el programa anual d'activitats contribueixen a millorar "la transparència, ja que una vegada aprovats es publicaran en la web municipal, i la confiança entre l'Ajuntament i els patrocinadors, ja que estableix un mateix règim jurídic en les relacions entre la institució i les empreses a més de que a partir d'ara es podran desgravar les aportacions que facen".

Quant a les activitats patrocinables, a més de les consolidades com són les culturals, festives i esportives, "s'incorporen també les activitats de promoció turística i comercial per la seua importància en la reactivació de l'economia local i unes altres com les relacionades amb la millora del paisatge urbà, l'espai públic, el benestar, l'atenció social, la integració sociolaboral, la participació ciutadana, entre unes altres", segons ha detallat la vicealcaldessa.

L'Ajuntament de Castelló ha establit tres modalitats de patrocini: donatius, donacions i aportacions irrevocables pures i simples; convenis de col·laboració empresarial en activitats d'interès general i contracte de patrocini publicitari.

La regidora Sara Usó ha destacat que en Festes, on han elaborat el seu dossier de patrocinis, "hi ha més de 200 actes oficials susceptibles de ser patrocinats solament en Magdalena". Així, el programa anual d'activitats patrocinables arreplega, per exemple, la Cavalcada del Pregó; la Cavalcada Infantil; el cartell de la Magdalena; actuacions musicals; concursos de carros engarlandats; concurs de mascletaes; la polsera de festes; la gran despertà; les galanias; la traca final; l'homenatge a la dolçaina i el tabal; la Nit Màgica; la mostra de música i balls regionals; els esdeveniments gastronòmics; etcètera.

A més, també s'ha inclòs altres actes de la Festa de la Rosa; Sant Joan; Sant Pere, amb una vintena d'esdeveniments, com la Cavalcada del Mar, el cartell, els concerts, el Grau Circus o l'espectacle Visca Sant Pere, entre uns altres; i també actes de Nadal i Reyes.

Usó ha desgranat elements que fan que valga la pena patrocinar esdeveniments com "el caràcter popular i massiu", la multitud d'actes inclosos "que permet multitud d'escales de patrocinis" o el "fet que la Magdalena estiga declarada com a Festes d'Interès Turístic Internacional, entre molts altres motius". La regidora també ha informat que ja ha començat a reunir-se amb potencials patrocinadors dins del marc que defineix la nova ordenança i el programa anual d'activitats patrocinables, que està obert a més incorporacions d'esdeveniments.

Finalment, la vicealcaldessa i la regidora de Festes han insistit que aquesta ordenança resol "el buit legal existent en matèria de patrocinis malgrat que constitueixen un ingrés municipal previst". En aquest sentit, l'edil ha informat que el pressupost del Patronat Municipal de Festes inclou una previsió de 129.000 euros d'ingressos per patrocinis sobre la base dels recollits l'any passat.